Als je appelsap te lang bewaart, ontstaan er van die katoenen/watten wolkjes in de sap. Wat is dit?

De houdbaarheidsdatum is nog lang niet gepasseerd. Maar is dit schadelijk om te drinken?

2 jaar geleden
in: Dranken
4.8K
tinus1969
2 jaar geleden
Wit of geel? Verdwijnen de wolkjes bij schudden?
SnakeEye
2 jaar geleden
wit, nee ze verdwijnen niet...

Antwoorden (1)

Wanneer appelsap gaat gisten dan wordt er een vlokkerige wolkjesformatie geproduceerd. Deze zet zich op de bodem af, waar zich vervolgens azijnzuur gaat ontwikkelen. Het is feitelijk goed voor je immuunsysteem om dat te consumeren, maar het appelsap wordt er niet lekkerder door. Maar je kunt het gewoon drinken, het is volkomen onschadelijk.
Amadea
2 jaar geleden
tinus1969
2 jaar geleden
Het zou ook schimmel kunnen zijn - en dat kun je beter niet consumeren.
Amadea
2 jaar geleden
Voor zover ik weet geeft schimmel geen witte vlokken maar velletjes met blauwe uitslag. En die zakken niet naar de bodem maar blijven bovenop drijven.