Welke rode wijn uit een doos is nou echt lekker?

Ik hou erg van krachtige wijnen, zoals een Australische Shiraz, maar ook een Argentijnse Malbec smaakt me goed.
Van de Aldi kocht ik laatst 2 dozen die best lekker zijn, maar ze zijn het net niet helemaal..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
1.8K

Het beste antwoord

Bedoel je met "wijn uit een doos" de verpakking genaamd BiB, oftewel Bag in Box?
Dus zo'n doos met een tapkraantje?
Als dat zo is, zal je niet de allerlekkerste wijn in die kartonnen dozen vinden. Wijnproducenten doen hun betere wijnen nog steeds in een fles.
Maar een redelijk lekkere rode wijn in die verpakking heb ik wel eens gekocht bij de Hema. De BiB heeft als voordeel dat je bij een feestje of bbq de verpakking ergens neerzet en de gasten zelf kunnen tappen. Als je het niet voor een feestje gebruikt, maar gewoon voor je zelf, heeft de BiB het voordeel dat de "zak" in de kartonnen doos vacuum wordt getrokken al naargelang er inhoud uit de zak verdwijnt en de wijn dus niet - of minimaal - aan lucht wordt blootgesteld en dus weinig of niet oxideert.
Pfff ... wat een lang verhaal heb ik zitten tikken. Ik had ook alleen "wijn van de Hema" kunnen antwoorden.
De Hema heeft trouwens over het algemeen prima wijnen tegen een prima prijs.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ klopt helemaal, de rode BiB van de Hema is heerlijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar echte (Portugese) topwijnen zul je niet in BiB aantreffen. Dus als je een verjaardagsfeestje of bbq geeft met veel jolige mensen kan je BiB wijn met een gerust hart schenken. Maar als je een bijzonder diner geeft, waar je veel werk en aandacht hebt besteed aan het eten, dan kan je beter een mooie FLES wijn schenken. Vind ik tenminste.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat is wat ik bedoel!
Ik heb eens in Spanje bij de 'boerenbond' een ontzettend lekker wijn in doos (BiB) gekocht (Rioja) en deze kwaliteit nooit in Nederland gevonden.
Morgen maar eens naar de HEMA!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij is lekker! Proost :-)

Andere antwoorden (1)

Oh dat is moeilijk!!

Ik hou ook wel van een beetje krachtige wijn, maar ik hou niet van hele kruidige wijnen.

Persoonlijk dus: Ga ik vaak voor een fleurie (beaujolais).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beaujolais nouveau! Heerlijk zo nu en dan! Maar bestaat deze dan wel in een doos (en hier verkrijgbaar?) Ik heb deze nog nooit gezien..
Gezien je avatar, ben je al wel eens wezen motorrijden in de Beaujolais-streek? Lijkt me erg mooi.. (ik nog nooit gedaan..)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helaas heb ik dat geluk nog niet gehad ! Wel heel mooi in Duitsland (Thuringen, Eifel) maar nog niet daar! De foto van de avatar is gemaakt vlak voordat ik er een ongeluk mee heb helaas :) Van de Fleurie neem ik wel eens een doosje mee, die komt toch wel op, maar dat weet de wijnhandelaar. Je zou eens bij een Wijnkoperij kunnen proberen, er zijn er veel. In Leeuwarden zijn er al verscheidene. Zij weten vast de juiste bij jouw smaak te vinden !