wat betekent " uit geconcentreerd sap" ?

staat vaak op een pak sap, maar wat zijn de kwaliteitsdefenities daarvoor? wat houd het in?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
1.4K

Het beste antwoord

Het houdt in dat het sap geconcentreerd is na het persen. Meestal in het land van herkomst van het fruit. Het sap wordt daar geconcentreerd, dus vocht ontnomen om minder ruimte in te nemen. Hier in Nederland, wordt er in de fabrieken weer WATER aan toegevoegd. En zo krijg je al die dranken met geconcentreerd sap erin. Soms worden er nog suiker/zoetstoeffen en kleurstoffen en meer van dat soort dingen toegevoegd.

Toegevoegd na 4 minuten:
Het wordt trouwens geconcentreerd om transport kosten te verminderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Na het persen van een stuk fruit wordt het water uit het sap onttrokken. Er komt dan een dikke brei tot stand dat tot tien keer kleiner in volume is: Het concentraat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vaak wordt de vrucht al in het land van oorsprong verwerkt tot pulp, sap en andere delen. Een concentraat van het sap wordt ingevroren en aangeleverd aan sapfabrieken die er vervolgens weer een pak sap van maken. Een belangrijke reden hiervoor is besparing op de logistieke kosten.