mag je warme melk afkoelen in de frigo en de dag erna opnieuw opwarmen?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Dranken
7.5K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Nooit iets wat nog warm is in de frigo (koelkast of vriezer) stoppen. Laat het afkoelen en dan pas in de frigo. Anders gaat je frigo kapot. Die moet in ene overuren maken.

Antwoorden (1)

Natuurlijk mag dat, niemand die jou dat kan verbieden. Maar het is vrij zinloos. Je kunt beter alleen melk verwarmen die je daarna gaat opdrinken of in een gerecht gebruiken. Door het verwarmen wordt namelijk de houdbaarheid van de melk verkort. Dus er is kans dat je de volgende dag zuur geworden melk uit jouw frigo haalt.
Amadea