Is het mogelijk vlierbloesemsiroop zover in te dampen dat je geen suiker meer nodig hebt?

Ik maak vlierbloesemsiroop met citroen. Als ik het nu in laat dampen, wordt het dan zo geconcentreerd door de citroen en vlierbloesem dat ik geen suiker meer nodig heb? Of kunnen de aroma's ook verdampen? Ik gebruik liever weinig suiker ;)

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Dranken
1.3K
Erna55
6 jaar geleden
Je wilt siroop maken, maar zonder suiker maak je een thee.
En wanneer je thee laat verdampen krijg je geen siroop.

Antwoorden (1)

Nee, je kunt water niet indikken tot siroop.
En erg veel meer dan water bevat je brouwsel niet.
Een paar moleculen smaak en geurstof, en dat is alles.