bestaat er bananenthee, zo niet, is het mogelijk deze te maken?

Dus eigenlijk ook gelijk de vraag, kan je bananen op een manier drogen dat je er uiteindelijk thee van kan trekken.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Dranken
3K
amc
7 jaar geleden
https://www.teabar.nl/blacktea/235-bananenthee-zakje-100gr.html
amc
7 jaar geleden
http://www.theevandemarkt.nl/bananenthee-bananasplit.html

Antwoorden (1)

Zo maak je bananenthee
Was een biologische banaan grondig schoon onder de kraan, snijd de uiteinden eraf en laat de banaan tien minuten koken. Het is volgens Arnold echt belangrijk om een biologische banaan te gebruiken, anders zitten er mogelijk schadelijke chemicaliën in de schil. Eventueel kun je een theelepel kaneel toevoegen. Drink de bananenthee ongeveer 1 uur voor het slapen gaan. De banaan zelf kun je nu met schil en al eten.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ontspannende werking
Van magnesium is bekend dat het de spieren kan helpen ontspannen en ook kalium zou een kalmerend effect op de spieren hebben. Kortom: niet weggooien die schil. Door thee te trekken van een banaan zou je toch profiteren van deze mineralen, en door de banaan even te koken wordt de schil eetbaar. Of de thee ook echt zo slaapverwekkend werkt, is niet bewezen. Maar het kan geen kwaad om het een keer te proberen. (bron)

Toegevoegd na 5 minuten:
Door dit recept te volgen, krijg je een drankje dat een milde verdovende werking heeft en zal helpen om stress, angst en andere emoties die je nachtrust kunnen verstoren te verzachten.

Ingrediënten
1 banaan
½ theelepel kaneel (2.5 g)
1 liter water
Bereiding
Snijd de uiteinden van de banaan af zonder de schil te verwijderen en stop de banaan vervolgens in een liter kokend water.
Zet het vuur laag en laat de banaan ongeveer tien minuten koken.
Haal de pan van het vuur, laat het nog een paar minuten staan en giet het mengsel dan door de zeef.
Voeg een snufje kaneel toe en roer alles goed door elkaar.

Toegevoegd na 13 uur:
Bananenthee:
Ingredienten:
zwarte thee
stukjes banaan
aroma
https://www.teabar.nl/blacktea/235-bananenthee-zakje-100gr.html
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
bamibal
7 jaar geleden
Als er geen thee in zit is het geen thee.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+ Alle kruidentheeën en veel vruchtentheeën worden ook thee genoemd.
Rooibosthee is ook geen thee