Druivensap uit de koelkast lijkt kouder dan sinaasappelsap, hoe kan dat?

Of het echt kouder is weet ik niet, maar als je het drinkt lijkt de druivensap kouder te vallen dan b.v sinaasappelsap.
Merken andere mensen dat ook?
Is het echt zo?
Waarom is of lijkt dat dan zo?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Dranken
1.9K

Antwoorden (1)

Druivensap is vrijwel alleen maar sap, vocht, "water". Sinaasappelsap bevat behalve sap meestal nog (hele kleine) stukjes sinaasappel. Druivensap is dus zuiverder vocht dan sinaasappelsap. Vocht voelt over het algemeen kouder aan dan vast(e stukjes) voedsel (zoals stukjes sinaasappel) met dezelfde temperatuur.

Toegevoegd na 2 dagen:
Een vloeistof geleidt temperatuur (zowel kou als warmte) beter dan een vaste stof, dus hoe zuiverder de vloeistof is, hoe kouder deze zal aanvoelen.