Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe komt de bruis in bruis tabletten ? en waarom betaat er dan niet zoiets als cola en 7 up bruis tabletten ?

leek me wel handig eigenlijk gewoon met water uit de kraan handig voor onderweg of zo

14 jaar geleden
in: Dranken
2.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt wel van die multivitamine bruistabletten met een smaakje. Sommige zijn best lekker genoeg om als limonade te drinken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat een goed idee, gelijk patent opvragen :-)
capthavoc
14 jaar geleden
ja die ken ik ook maar ja dat kun je volgens mij niet maar ongestraft blijven drinken lijkt me.
capthavoc
14 jaar geleden
Helaas cola en 7 up zal daar moeilijk over gaan doen denk ik ;(
AWM
14 jaar geleden
Bruistabletten bruisen wel lekker als je in een glas water gooit, maar laten nauwelijks koolzuur achter in het water.
En dat is wat mensen zo lekker vinden in de prik.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

bruistablet:


In bruistabletten zit bicarbonaat en citroenzuur. Deze twee stoffen zitten als vaste stoffen (die niet met elkaar reageren) in een tablet. Komt een bruistablet in aanraking met water, dan reageert de bicarbonaat met het citroenzuur en vormt daarbij koolstofdioxide. Hierdoor gaat de tablet bruisen.

Wat die cola tabletten betreft.. is misschien wel een goed idee! Ik heb ze nog nooit gezien maar las in een ander antwoord dat ze wel degelijk op de markt zijn?

Misschien een kwestie van vraag en aanbod.. hoe meer vraag, hoe meer tijd men aan de smaak gaat besteden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

oostenrijk, groot deel van duitsland ben ik tabletten tegengekomen die dat doen. smaakt nergens naar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding