Heb je voor het online verkopen van alcoholische dranken een drankenvergunning nodig ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Dranken

Antwoorden (2)

Sterke alcoholhoudende dranken (vanaf een percentage van 15% alcohol) mag je alleen via een webwinkel verkopen als je een slijtersvergunning of een drank- en horecavergunning hebt. Voor de verkoop van lichte alcoholhoudende dranken (minder dan 15%) heb je geen vergunning nodig.
Amadea
11 jaar geleden
Heel simpel; als je iets wilt verkopen op grotere schaal dan in huiselijke kring, via een winkel of webwinkel in dit geval, moet je aangemeld zijn bij de kamer van koophandel, want je hebt dan een bedrijf(je). Dit houdt in dat je eventueel daar te horen krijgt of je een vergunning nodig hebt ja of nee, zo ja kun je dat via daar regelen of verwijzen ze je direct door. Zodra je volledig bent ingeschreven kun je je spullen gaan verkopen. Zoals in de al eerdere reacties stond is voor alcohol met een hoog percentage zoizo een vergunning nodig, voor alle andere en precieze info kun je het beste de kamer van koophandel bellen.