Kan ik koffie maken met koffiepads zonder speciaal apparaat?

Ik wil in mijn klas graag koffie drinken. Een Senseo is wel duur om zo maar in de klas te zetten. Kan ik het bijv. met kokend water en .............. speciale filerkoffiekop o.i.d.?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Dranken
16.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb in mijn klas een minikoffiezetter (2 kopjes) staan maar ik krijg de gewone koffie bijna niet uit het "herbruikbare" filter. Dus dacht ik, een koffiepad. En inderdaad dat werkt om schoon te maken prima. Alleen komt er alleen "thee" door de pad. Je moet er ongeveer op staan om er koffie uit te krijgen. Maar schoonmaken werkt prima.
Amadea
11 jaar geleden
Een zakje espresso van Nescafé geeft lekkerder koffie...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik voel het al aankomen. Zal toch weer oploskoffie worden. Jammer koffiezetapparaat was handige uitvinding voor ff tussendoor..... Er moet toch wel een simpele "koffiepaduitknijper" o.i.d. bestaan? Zoiets als citroenknijpertje?
Amadea
11 jaar geleden
Scheur anders de pad open en zet daar de door mij beschreven filterkoffie van!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom toch geen senseo als je dat lekker vindt? Koop er anders een op marktplaats ofzo?

Het beste antwoord

ik zag er laatst eentje bij de action voor zeg 30 euro ?
een senseo alternatief
deze schijnen nu blijkbaar ook al te mogen ?
maar kijk eens op marktplaats of zelfs rommelmarkt

daar heb ik een tijdje terug een goeie 2dehands senseo apparaat op de kop getikt voor 20 euro ;) dat is wel te doen dacht ik.
is het voor alleen jezelf ?

om nou koffie te zetten met een senseo voor een hele klas ??
lijkt me niet erg handig ???
Er zijn wel wissel reservoir te koop waardoor je deze niet om de 5 6 bakjes weer moet aanvullen maar je moet toch een kraan dichtbi hebben met een permanent aansluiting
maar dan moet je toch om de 2 bakjes weer wisselen

Je kan natuurlijk die pad gewoon dippen alsof het een thee zakje is
Maar dat smaak voor geen meter lijkt mij
deze moet je toch echt onder druk zetten.
misschien een koffiekan met een filter die je naar beneden moet drukken ? kan je desnoods de pad openmaken en de koffie er los in
maar volgens mij kan je toch beter maar gewoon filterkoffie nemen.

volgens mij moeten die pad echt onderdruk gezet worden om het aroma er echt uit te trekken
dus nee zonder speciaal apparaat wordt het moeilijk
om echt de smaak goed te krijgen
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij staat de vraagsteller voor een klas met kinderen ;)
capthavoc
11 jaar geleden
taal is zo wonderlijk breed dat je het echt op meerdere manieren kan lezen.
Al zou ik wel wat raar kijken als je als leerling alleen koffie mag zettenvoor jezelf in de klas
"mijn klas" is zowel vanuit leerling als lera(res) te beschouwen toch ?
maar goed we nemen alle mogelijkheden maar mee
in Nederland kan tenslotte zoveel.
stel me ook voor dat de Vsteller een of ander gekke aandoening heeft met als medicijn een lekkere sterke bak koffie op zijn tijd ;) en dat ze daar öntheffing van heeft of zo
maar zo kunnen we wel doorgaan ,.....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ga nog eens op zoek naar een eenvoudig alternatief of een tweedhands toestel. Het is inderdaad alleen voor mezelf in de klas. Water en electriciteit is geen probleem. Alleen "goeie" koffie........... dát is nog een probleem.
Dank jullie wel voor de moeite.

Andere antwoorden (5)

Bij Blokker kan je voor een paar euro een plastic koffiefilter kopen. Als je die op een thermoskan zet, er een papieren filterzakje in doet en een schep fijngemalen koffie (uit een pak van 250 gram), en er dan kokend water op giet. Dan heb je heel eenvoudig en niet duur een kan koffie gezet.
Met de pads krijg je zonder het Senseo-proces geen lekkere koffie. Met filterkoffie wel!
Plaatje bij antwoord
Amadea
11 jaar geleden
Je zou kokend water met een paar scheppen instant koffie kunnen drinken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor 16,22 koop je bij oa bol.com een koffiezet apparaatje waar je ook de pads in kan gebruiken. Koffie is niet als uit de Senseo maar zeker wel te drinken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je koffie wilt maken van koffiepads heb je echt zo apparaat nodig, voor lekkere koffie tenminste. Je zult toch een andere goedkope filter moeten kopen zoals hieronder beschreven, om voordelig koffie te zetten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hallo allemaal.

Mocht iemand hier nog baat bij hebben;
Met een senseo Latte cup kan je zonder senseo apparaat gewoon lekkere koffie zetten.

Je moet het papieren laagje door knippen/afscheuren, dan valt de latte koffiepoeder eruit. Mengen met kokend water en het smaakt goed.
Plaatje bij antwoord
8 maanden geleden