Is de (big times) letter actie van Jupiler doorgestoken kaart?

Na 56 six packs en 28 kratten Jupiler trek ik de conclusie dat de actie niet helemaal ok is, ik blijf maar zoeken naar 1 letter per woord. Onder de dopjes zitten letters waarmee je woorden moet vormen. Maar per woord mis ik na lang zoeken steeds 1 letter! Heeft nog iemand dit probleem?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Dranken

Antwoorden (1)

Dit soort acties is altijd doorgestoken kaart. Maar dat wil nog niet zeggen, dat ze de boel beduvelen. In Belgie staat deze actie onder toezicht van een gerechtsdeurwaarder, en in Nederland voldoet 'ie aan de Gedragscode Promotionele Kansspelen.

Als het te makkelijk zou zijn om een woord te vormen, dan zouden alle 165 (?) prijzen er in een week uit zijn, en zouden de deelnemers die tot eind juli nog mee kunnen spelen geen enkele kans meer maken. Het is net zoals met dat bingo-gedoe van Albert Heijn; de kans dat je morgen met je auto tegen een boom rijdt is groter dan een prijs winnen in dit soort acties.

Als je het echt niet vertrouwt, houd dan de lijst met prijswinaars in de gaten. Als je het idee hebt dat bijna niemand iets wint, dan klopt er iets niet, maar de kans dat dat het geval is lijkt mij uiterst klein. De slechtste reclame voor Jupiler zou zijn, acties op te zetten, waarbij de boel niet eerlijk verloopt.

Overigens is er altijd maar één echte winnaar bij dit soort acties, en dat is de fabrikant. Want er zullen altijd mensen zijn, die wat extra Jupiler inslaan, omdat ze zó graag een prijs willen winnen. Aan jou dus om je verstand te gebruiken, en niet meer Jupiler te kopen dan je zonder deze actie zou doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik weet niets van de actie maar als er werkelijk 165 prijzen zijn dan zijn er ook maar 165 van die missende letters. Precies als toen met die monopolyactie van een bepaalde supermarkt. Iedereen had Leidseplein en probeerde die te ruilen voor Kalverstraat maar van Kalverstraat (voorbeeld) waren er maar een paar in heel nederland. Ik was bang dat er mensen zouden zijn dat niet meegekregen hadden en bijv kalverstraat gingen ruilen voor een heleboel veel voorkomende kaartjes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is precies zo, als je het stelt in je 1e zin. Want dan gaan alle prijzen er netjes uit. De lastige letters zitter er dus 165 keer in, en de letters waar je niks aan hebt, zitten er duizenden keren in. ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Yep en het mooie is nog dat er van die 165 er vast nog wel een heel groot deel gewoon in de vuilnisbak belandt.... plusje voor jou (was ik weer vergeten maar bij de klokhuis krijg je geen plus LOL).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tja, dat kan natuurlijk ook nog.......dat is dus voordelig voor de fabrikant, of ze houden er rekening mee, en gooien er een paar extra in .....dank je wel voor de plus, en nu haast ik mij naar klokhuis om mij te verdedigen haha :-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ok ik zie je daar ;-)