Waarmee kan je cava mengen en waarmee kan je J&B (scoth wiskey) mengen? Dus heel eenvoudige cocktails door één product toe te voegen indien mogelijk?

Toegevoegd na 1 minuut:
Dus wat kan ik bijgieten in cava zodat het lekker(der) smaakt en wat kan ik bijgieten bij J&B zodat dat ook lekker(der) smaakt. We houden allemaal van zoet. Dus het eindresultaat mag een "zoetig" drankje zijn. Liefst met niet teveel suiker. En ook geen ingewikkelde cocktails, gewoon 1 product toevoegen, bv. j&b én cola, enz...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
3.4K

Het beste antwoord

Bij cava kan je gewoon een heel klein beetje siroop, of iets van een likeur gooien. (geen romige) Tja en hoewel het een doodzonde is om whiskey voor een coctail te gebruiken kan je dit weer door allerlei vruchtensappen gooien.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is cava op zich lekker? Of best mengen met iets anders? Ik heb gehoord dat cava met appelsiensap best te drinken valt?
Whiskey zou met cola lekker smaken, maar dus ook met vruchtensappen zoals appelsiensap, ... ? Dus voor beide drankjes (cave en whiskey) zou ik appelsiensap als 'mengsel' kunnen gebruiken? Opgelet ik ga geen cava mengen met whiskey hoor, maar je begrijpt me wel.
Frimu2
12 jaar geleden
Cava is een Spaanse Methode Champenoise. Of te wel het is een spaanse Champagne, Maar de naam Champagne mag alleen gebruikt worden als het ook daadwerkelijk in de Champagnestreek gemaakt word. Over het algemeen is het niet zoet. En is van oudsher de kir Royal een oplossing (iets siroop of iets creme de cassis toevoegen.) Maar eigenlijk kan je vrijwel elke likeur tovoegen. Op dit moment is de Bellini en de Monte Scropino erg populair. Bij de Bellini voeg je iets zoets a`la perzik likeur toe. En bij de monte scropino ....Iets wodka en limoen ijs. Ook een leuke tip dus is er een bolletje sorbetijs. (geen roomijs) In te gooien. Dit noemen ze een spoom. Jus d`orange vind ik voor de cava geen goeie keuze. Bij de Whiskey zou het wel kunnen.

Andere antwoorden (3)

Beetje kaneel likeur aan toevoegen.
Safari jus is ook zoet
Amaretto net cola ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cremde de cassis met cava dan krijg je een relatief goedkope maar even smaakvolle kir royal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een beetje gepureerde aarbei in je glas, dan aanvullen met cava en als versiering een aardbeitje op de rand en je hebt een lekkere en mooi uitziende cocktail. Je zou zelfs kunnen beweren dat er een gezond kantje aan zit.