Ik heb mijn zelfgemaakte glühwein kort laten koken. Is dat erg?

In de recepten op internet staat dat ik de wijn beslist niet mag laten koken. Maar ik vind het niet zo erg als de alcohol vervliegt. Of zou de smaak nu naar de maan zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken

Het beste antwoord

Als je hem lekker vindt smaken, kun je hem gewoon lekker opdrinken :) Het gaat uiteindelijk om de smaak, toch!

Het is wel zo dat door het koken de alcohol kan vervliegen, maar ook andere smaken verloren kunnen gaan.
Maar lekker is lekker, toch!

Tip voor als je niet van alcohol houdt/er niet tegen kunt, je kunt ook een volgende keer alcoholvrije Gluhwein maken.
Je kunt dan merlot druivensap van de Albert Heyn gebruiken, bijvoorbeeld.
Erg lekker alleen dan alcoholvrij :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als gluhwein kookt verdampt relatief veel alcohol. Voor de rest is het nbiet erg als het -even- kookt.

Geniet er van.