hoe kun je koffie zetten (van echte koffie, geen oploskoffie) zonder koffiezetapparaat?

mijn ouders drinken allebei geen koffie (We hebben wel een pak of twee in huis.. maarja..) en we hebben geen koffiezetapparaat. Om tiramisu te maken moet ik echter een kop sterke koffie zetten... wie kan mij helpen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
11.1K

Het beste antwoord

Als je een pak gemalen koffie hebt kun je direct koffie zetten op de Turkse manier: Een lepel gemalen koffie in een kopje en daar kokend water op gieten. Even laten bezinken en daarna heel voorzichtig over gieten zodat het bezinksel achter blijft.
Of overgieten via een filtertje, je kunt een nylon theezeefje gebruiken, of een velletje van de keukenrol en desnoods een dubbel velletje toiletpapier.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ zo maken ze ook koffie in Polen..
Het "filteren is echt niet nodig.. gewoon laten bezinken en dan overgieten.
Overigens gewoon goed te drinken op die manier, je moet alleen opletten wanneer je je laatste slok neemt.

Andere antwoorden (5)

Je koopt gewoon zo een bakje waar je een filterzakje in kan zetten bij Blokker. Dat zet je op een kopje en je gooit daar in het filterzakje de koffie en daar op heet gekookt water niet te veel te gelijk maar rustig aan steeds een beetje.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
scheelde secondes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Yep, zo deed ik het ook toen ik op kamers woonde en er in de keuken alleen een apparaatje stond dat regelmatig beschimmeld was.
Werkte prima!
ronron1212
12 jaar geleden
zo gaat dat soms freekfluweel
Ja de hele wereld is tegenwoordig geautomatiseerd. De ouderwetse methode: koffiefilters kopen, en een koffiefilter houder halen (1 euro bij de Xenos).
Koffie in het filter doen, koffifiltyerhouder op een kan zetten en dan gekookt water er over heen gieten. De sterkte kan je natuurlijk zelf bepalen adhv de hoeveelheid koffie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan zelfs zonder koffiefilterhouder koffie zetten door het filterzakje in een trechter of een zeefje te zetten. Heel rustig kokend water op de koffie gieten; niet een grote plens in een keer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gebruik een cafetière,geen andere benodigdheden nodig.
http://www.koffie-weetjes.nl/koffie-drinken/koffie-zetten/cafetiere
fremar
12 jaar geleden
Gewoon water in een pannetje, dat op het vuur zetten en de koffie erbij doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Ieeeehw, dat wordt ongezond bocht!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies. +