Ik wil een shot drinken, maar beschik niet over een "shotglas" of een ander hulpmiddel om het aantal ml te meten dat ik drink. Wat kan ik gebruiken?

Ik zou 2 shotjes van een sterke drank willen drinken, maar heb geen shotglaasjes meer. Waarmee kan ik het nog meten? Met een standaard soeplepel, waar je soep mee eet? Is dat ook ongeveer de maat van een shot?

Het gaat over Bacardi Ruzz, 32% alcohol. Ik wil 2 shotjes ervan drinken. Maar als ik op goed geluk inschenk, ben ik bang dat ik veel te veel drink. Ik blijf thuis en bestuur geen wagen meer.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
12.2K

Het beste antwoord

Na lang zoeken kom ik op een hoeveelheid van 20 ml per shot. En na gebruik van deze tabel; http://eten-en-drinken.infonu.nl/bereiding/11862-keuken-koken-maten-gewichten.html kom ik uit op 4 theelepels danwel 2 dessertlepels. Misschien is dat één soeplepel, maar het hangt er maar net van af hoe groot die soeplepels van jou zijn.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt, maar hier zeggen ze 39 ml:
http://www.goeievraag.nl/vraag/hou-bacardi-razz-32-alcohol.203987

Andere antwoorden (3)

Ik vind hier een link (want ik wist niet precies wat het volume van een shot was) die zeggen dat 1 standaard shot, 1,5 ounce is. als je dat omrekent kom je op 44 ml (vind ik best veel moet ik zeggen)

Ik wilde nl zeggen, ik kan niet in je keuken kijken maar ik bezit zo'n collectie plastic schepjes, van 0,5 ml, 1 ml, 2 ml, 5 ml, 10 ml, en 25??ml.

als je die ook bezit kun je het heel aardig uitmeten.

en als je ooit een drankje van de apotheek had met een injectiespuitje en je hebt die bewaard kun je die ook gebruiken voor nauwkeurig meten
12 jaar geleden
Heel gek, maar een eierdopje misshien?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat je Bacardi Razz bedoeld, afkomstig van het Engelse Raspberry, dat framboos betekent. Een shotje van 25 ml. is gelijk aan een biertje in de kroeg. Als je een literfles hebt, dan kun je deze heel makkelijk gelijk verdelen over 40 glazen, dan zit in elk glas een shotje. Verder kun je je beter geen zorgen maken over te veel drinken. Als het allemaal niet lukt kun je ook zo veel drinken wat je in een slok kan doorslikken zonder te kokhalzen, dat is vaak ook de hoeveelheid van een shotje. Dit geeft wel risico's op misselijkheid en braaksel op willekeurige plaatsen. Succes!