Word je ziek van melk dat een week over datum is?

Ik heb net een glas melk gedronken dat een week over datum is en het smaakte niet echt lekker (zuur) ik dacht dat het aan mij lag maar toen ik op het pak keek was het al een week over datum, word je hier ziek van?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
25.9K

Antwoorden (9)

Als je weerstand goed is, hoef je daar niet perse ziek van te worden. Maar doe het de volgende keer maar niet meer, want je loopt wel risico op een voedselvergiftiging.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij de eerste slok of bij de eerste hap...als je denkt: die smaak klopt niet, kijk naar de datum. Die staat er niet voor niks.

Ziek zul je er niet van worden. Msschien wat misselijk in je maag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt er goed ziek van worden, want melk over datum heeft al veel schadelijke bacteriën gekweekt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt aan je weerstand maar het kan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor de veiligheid zit er een houdbaarheidsdatum op.
De melk kun je rustig 3 a4 dagen na de houdbaarheidsdatum ,,,mits goed gekoeld nog gewoon drinken.
In jouw geval zou ik me niet al te veel zorgen maken.
Maar voor de zekerheid het pak melk gewoon weggooien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zal wel meevallen als je een goede weerstand hebt, en geen ziekte onder de leden hebt waardoor je weerstand verminderd is.
Mocht je er toch nog misselijk van worden, neem dan enkele Norit tabletten of ander soort actieve kool om de gifstoffen te absorberen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de tijd dat ik in de zuivelindustrie werkte hebben ze mij verteld dat melk op 2 manieren kan bederven:
- hij bederft en wordt zuur
- hij bederft en wordt niet zuur
De laatste variant, bedorven maar toch niet zuur, is de gevaarlijste en daar kun je goed ziek van worden.
Het drinken van zure melk is ook niet aan te raden, maar minder gevaarlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van 1 keer melk overdatum drinken wordt je niet echt ziek, hoor. Het wordt een ander verhaal als continu zuivelproducten gebruikt dat over de datum is. Je kan er b.v. erge diaree van krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In amerika was 'n professor wiens vrouw 'n tweeling kreeg. Deze gek heeft een van de 2 , twaalf jaar steriel opgevoed . In 'n afgesloten ruimte van glas . Toen het kind na 12 jaar eruit mocht , kreeg het alle mogelijke aandoeningen , ziektes , infecties etc. Mijn ouders waren arm en gooiden bij voorkeur geen eten weg . Ik heb daardoor gelukkig foute bacterien binnengekregen . Hierdoor hebben zich bij mij antistoffen geinstalleerd. Het is WERKELIJK WAAR , IK BEN NOG NOOIT BIJ 'N ARTS GEWEEST.Mijn enige contact met artsen in mijn leven bestond uit het samen drinken van 'n pilsje. Ik ben extreem helder bij de bereiding van voedsel, was 100 keer per dag m'n handen,bijna fobisch, MAAR ik heb me nog nooit iets aangetrokken van afloopdata. Ik moet erbij zeggen dat ik 'n fervent empiricus ben .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als empericus moet die Amerikaanse professor je toch aanspreken ;-)