Hoe heet de rubriek met korte ingezonden stukken in een bepaalde Nederlandse krant?

Ik ben op zoek naar de rubrieknaam waar hele korte stukjes van lezers te vinden zijn. Het is een rubriek in een Nederlandse krant. Het is iets van 'kortjes'.

Wie kan mij helpen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
3.3K
Amadea
7 jaar geleden
Weet je hoe die krant heet?

Het beste antwoord

Zeer waarschijnlijk bedoel je het NRC handelsblad. Hierin staan regelmatig 'Ikjes'. Lezers zijn de auteur van deze rubriek. Een Ikje is een persoonlijke ervaring of anekdote in maximaal 120 woorden.
Het Ikje van 13 maart 2017
Donker
Het schemert en ik rijd in de auto naar huis. Mijn jongste zoon van acht zit naast me. Plots knipt buiten de straatverlichting aan. Mijn zoon kijkt op de klok in de auto en zegt: „Ah, dus om kwart over zes gaan de lantaarnpalen aan.” Ik leg uit: „Nou dat verschilt, ze gaan allemaal tegelijk aan wanneer het donker wordt.” Mijn zoon knikt begrijpend. „Ah”, zegt hij weer, om kwart over zes wordt het dus donker.”
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Zeer bedankt! Dat bedoelde in inderdaad! Pff...dat het op het puntje van je tong ligt en je er gewoon niet op komt. Thanks!