Welke animé is goed geschikt voor beginnende kijkers?

Toegevoegd na 1 dag:
Ik zoek een beetje zoiets in de richting van de stijl van Ponyo on the Cliff by the Sea van Studio Ghibli, die vond ik ontzettend leuk!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Televisie

Het beste antwoord

Er zijn zoveel verschillende anime soorten, lastig om hier een goed antwoord op te geven.
Ik weet niet wat voor soort series je leuk vind, meer actie, of meer humor.
Ik kan je wel een paar series aanraden die ik zelf erg leuk vond om te kijken en die ook wel populair zijn:
Bleach
Naruto (zelf nooit gezien, maar schijnt ook leuk te zijn)
Fullmetal Alchemist
Ah! My Goddess
Chobits
Death Note (is wat moeilijker te volgen, maar wel leuk)
Rozen Maiden
Tengen Toppa Gurren Lagann

De meeste series die ik genoemd heb, zijn veel actie met wat humor erbij. Ah! My Goddess en Chobits zijn wat liever en rustiger.

Dit is een goeie website met korte omschrijvingen waar een anime over gaat: http://myanimelist.net/

Toegevoegd na 1 dag:
Als je Ponyo leuk vind, kun je 1 van de andere films van Studio Ghibli gaan kijken, dat is allemaal een vergelijkbare stijl.
Hier is een lijst met alle Studio Ghibli films, en een korte samenvatting van elke film: http://www.studioghibli.nl/films.php

Ik heb er al veel van gezien, en ze zijn allemaal leuk.
Kimath
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nu is het dus het geval dat ik alle Studio Ghibli-films reeds heb gezien (althans, bijna alle, maar de plannen zijn er om het af te ronden), en ik echt op zoek ben naar een animé van meerdere afleveringen. Wel bedankt voor de tips, overigens. :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uiteindelijk heb ik toch besloten dat jij het beste antwoord hebt gegeven: je noemt veel mogelijkheden en hebt een goede website gegeven. Overigens moet ik wel zeggend dat ik de website van het persoon onder je ook heel erg goed vindt. :)

Andere antwoorden (2)

misschien moet je eerst bedenken welk genre je leuk lijkt:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Anime
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kijk eens op : www.animenewsnetwork.com . daar kan je een soort test doen door onderwerpen die je aanspreken aan te klikken en dan komen er een aantal animes uit die geschikt zijn. Zelf begon ik met shugo chara .. maar ik heb hem nooit afgemaakt omdat die nogal lang is. Lucky star is bijvoorbeeld een goeie om mee te beginnen, niet te moeilijk en er zit niet echt een verhaal in zodat je gewoon random episodes kan kijken ;)