Hoe meer het werk van de psycholoog onder de aandacht wordt gebracht en hoe meer mensen bekend raken met dit werk, deste makkelijker stappen mensen naar een psycholoog voor hulp. De drempel wordt verlaagd. Want ook voor de psycholoog geldt: onbekend is onbemind.

De NCRV serie zal dus ook weer een steentje bijdragen in het verlagen van de drempel, om naar een psycholoog te gaan.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Annswers
13 jaar geleden
Alpha did it again

Andere antwoorden (4)

Ik ben het met het vorige antwoord eens maar bedenk wel: In therapie geeft in veel gevallen niet weer hoe therapie 'in het echt' gaat.

De band tussen paul en zijn patienten gaat natuurlijk veel te ver. Ik mag hopen dat mensen dit niet gaan verwachten op het moment dat zij voor therapie kiezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goed gezien Donna.
Annswers
13 jaar geleden
goed punt
misschien juist wel niet, omdat ze zien hoe het gaat. En sommigen misschien ook wel, omdat het ze wel aanspreekt. Heel veel mensen zeggen vaak: al dat gegraaf en gepraat, het heeft helemaal geen zin.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toevallig heb ik deze week mijn therapie weer opgepakt, dus voor mij geldt: ja. Ik gebruik de therapeut vooral als een "buitenstaander" tegen wie ik eens lekker van me af kan praten, dus in die zin vind ik het helemaal niet erg dat er een vriendschappelijke band is tussen therapeut en cliënt, maar dan beperkt tot de gespreksruimte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als dit met ja beantwoord wordt, ben je inderdaad rijp voor een psycholoog.