waarom geeft google vaak imdb als eerste hit bij series en films?

en niet de officiele homepage van de serie of film?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Televisie

Het beste antwoord

Dat komt omdat imdb een grote film database is die is geoptimaliseerd is om goed geïndexeerd te worden door Google.
Vaak bevat imdb uitgebreidere informatie over een desbetreffende film en geeft daardoor eerder een hit dan de website van de producenten zelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De reviews van films en series op imdb helpt ook erg mee.

Andere antwoorden (1)

deze site bezit zoveel tekst en informatie dat google deze optimaal indexeert.

Als je bij google een zoek opdracht intypt dan geeft google eerst de site aan die 100% matched met jouw zoek opdracht en daaronder de sites met minder hit percentage.
Omdat IMDB heel veel informatie bij elke film heeft, zal hij altijd dichtbij de 100% zitten en dus als eerste naarboven komen.