Wat heb ik nodig voor Netflix?

Omdat HBO stop, overweeg ik een abonnement op Netflix.
Maar, .... in heb (nog) geen laptop of mediaspeler of ander kastje oid. Alleen internet/wifi en een tv met diverse aansluitingen waaronder hdmi (maar geen smart tv).
Wat heb ik nodig voor de simpelste manier om Netflix te ontvangen (of streamer?) op mijn tv, liefst met geluid via geluidsinstallatie.
En wat is de kwalitatief beste methode om dit te doen?
Heb al veel gegoogeld, maar kom er niet uit omdat de antwoorden meestal niet praktisch (lees met handleiding) genoeg zijn.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Televisie
2.1K
Ritsuka
7 jaar geleden
heb je reguliere digitale tv? ik weet dat je bijvoorbeeld met zo'n kastje van KPN ook Netflix kan kijken.

Antwoorden (2)

De beste optie die je dan hebt is een Google chromecast. Dit is zeer makkelijk te installeren en gebruiken en niet al te duur. Je kan ze bij bijna alle elektronicawinkels wel kopen. Ze kosten ongeveer 40 euro en zeker de moeite waard. Je kan dan vervolgens alles met je gewone televisie wat een smart-tv ook kan.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Heb daar naar gekeken, maar dan loopt het weer via MIJN telefoon, andere mobiele apparaten hebben wij niet. En telefoon is al vol, geen ruimte meer. Vind het ook niet prettig om dit via telefoon te laten lopen, dat is geen publiek ding ofzo. Bovendien heeft mijn man er dan niets aan als ik er niet ben, lijkt me.
Moet dus hoe dan ook via een mobiel apparaat, of niet? Andere mogelijkheid is er niet?
Ik kan overigens ook niet vinden waar het mobiele apparaat aan moet voldoen.
(Dit is dus ook mijn probleem met zoeken naar antwoorden, want op mijn gerichte praktische vragen vind ik nooit een antwoord ;))
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Een Apple tv is een optie. Wel een stuk duurder en je kunt er ook veel meer mee, zoals spelletjes. http://www.mediamarkt.nl/nl/product/_apple-tv-4th-generation-32-gb-1413410.html
Op je smartphone