Wat staat de winnaar(es) of groep te verwachten, als die het eurovisie songfestival hebben gewonnen?

Ik wil er ook mee zeggen, omdat er zoveel ophef over is, en over de gehele wereld word uitgezonden. Dan denk ik snel..Dit zal wel een wereldster worden. Maar na afloop, hoor je nooit meer iets van deze artiest. Wat is het doel dan van dit kostbare gebeuren. Uitgezonderd dan een handvol artiesten, zoals abba en Vicky Leandros. En al die rare acts erbij, zoals er heel veel doen. Is dat ook zo belangrijk? Het gaat toch om de kwaliteit van het liedje. Snap echt niets van dat hele gedoe.

10 jaar geleden
in: Televisie
1.2K

Antwoorden (3)

Tjaa het gaat vooral om de eer. En in het land die gewonnen heeft word het jaar erop het songfestival gehouden. Dus volgend jaar in Denemarken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het liedje Euphoria van Loreen is vorig jaar toch echt wel een dikke hit geworden maar het is voor heel veel muzikanten lastig om na 1 dikke hit er nog één te scoren. Dat zijn de zogenaamde one day flies en dat komt best vaak voor.

Songfestivalwinnaars hebben over het algemeen niet een nummer waar de hele wereld op zit te wachten, zeker niet als ze van die gekke dingen verzinnen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Wat de winnaar te wachten staat? Een drukke zomer (als ze dat wil) want ze kan nu wel overal optreden, men zal haar willen hebben. Of ze volgend jaar nog een hit scoort weet niemand.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ze hebben allemaal een manager en schrijven songs enzo... veel verandering zal er niet komen buiten de titel. Meer eer en populairder denk ik..