Hoe lukt het mij mijn tv goed in te stellen?

tv: Salora LED2226FHDVX LED tv / DVD combi
antenne: Temium AV958 (binnenantenne)

Ik hoop dat iemand van jullie er verstand van heeft. Ik ben op dit moment in Mechelen (België) en probeer met deze binnenantenne ontvangst te maken om de regionale omroepen te ontvangen. Helaas lukt het mij niet. Ik heb de antenne aangesloten, en de tv op 5 verschillende plekken automatisch laten zoeken, helaas blijf ik alleen maar ruis zien. (De versterker staat op zijn sterkst)

Misschien heeft er iemand ervaring en kan mij uitleggen wat ik kan doen!
Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Televisie
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij heeft je TV geen digitale tuner. Ook in België wordt het tv signaal alleen digitaal via de ether gestuurd en niet meer analoog.

Antwoorden (1)

Er zijn twee manieren om t-signalen draadloos te ontvangen; analoog en digitaal.
Analoge zenders worden stuk voor stuk uitgeschakeld, in Nederland kunnen we hellemaal geen analoog meer ontvangen, waarschijnlijk in belgie (of de plek waar jij nu zit in belgie) kun je dit ook niet meer ontvangen.

Een van de redenen dat men overstapt naar digitaal:
Er kunnen 4 tot 8 digitale zenders uitgezonden worden binnen de bandbreedte van 1 analoog televisiekanaal.

- Je woont op een plek waar geen analoog signaal is?
( http://nl.wikipedia.org/wiki/DVB-T#Vlaanderen )

- Je tv heeft geen dvb-t.
http://www.bol.com/nl/p/salora-led2226fhdvx-led-tv-dvd-combo-22-inch-full-hd-zwart/9000000012025392/

- Dit is een optie:
http://www.koopelektronica.nl/Webwinkel-Product-15199119