Weet iemand welke tv-serie ik bedoel? (zie omschrijving)

De bewuste serie werd zo'n jaar of 23 geleden uitgezonden op, als ik het goed heb, België 1. Het zat in ieder geval in hetzelfde blok als Tik Tak en Prikballon. De serie draaide om een kapitein en een meisje, dat volgens mij Carlien of Carolien heette. Ze voeren dan met een boot naar allerlei landen. De boot had een donkerbruin houten interieur (daar speelde het merendeel van de serie zich ook af als ik me goed herinner) en zo'n ouderwetse patrijspoort. Als ze dan ergens aankwamen keek het meisje daar doorheen en kon dan zien waar ze nu weer waren. Ik weet nog dat er een aflevering was die zich in Japan afspeelde en dat zij als geisha verkleed was. Het was trouwens zeker niet De Berenboot, hoewel dat wel in dezelfde tijd uitgezonden werd. Dat was namelijk een poppenserie, en de serie die ik bedoel had echte acteurs.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Televisie

Het beste antwoord

Carolientje en kapitein Snorrebaard. Uitgezonden van 1980-1981

Toegevoegd na 2 minuten:
Hier nog een aflevering:
http://www.youtube.com/watch?
http://www.youtube.com/watch?v=n6bDEJneCd8

Toegevoegd na 3 minuten:
Oke.. die doen het blijkbaar niet :-(
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ahh flauw, dat was mijn idee, dat youtube filmpje ;-)