Hoe spreek je Amika nu uit? In het liedje hoor ik -Amieka-, maar in de afleveringen -Ammika-.

Ik bedoel de Amika uit de tv-serie Amika, over een paard op een manege.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Televisie
1K

Antwoorden (3)

Ik ken de serie, noch het liedje, maar als ik naar de naam zelf kijk lijkt het mij dat je het uitspreekt als "Amieka".

Als je het als "Ammika" uit zou spreken, zou je het immers met twee keer de letter M moeten schrijven. Nu staat er maar één, dus wordt de letter A 'lang' uitgesproken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ken de serie wel en mijn kinderen spreken het uit als "Amieka" Het kan zijn omdat het een volgens mij belgische serie is (studio 100 productie) dat de uitspraak weleens anders kan zijn ;)