Waarom zijn veel tv programma's in Amerika veel eerder te zien dan in Nederland?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Televisie
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze hebben het hier te druk met programma's uit Volendam.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onzin Herdervriend, er wordt zat gemaakt buiten Amerika. Het is slechts een keuze die "we" maken, om zoveel uit Amerika te halen.

Antwoorden (6)

Een omroep moet een programma inkopen, om het uit te mogen zenden. Nederlandse omroepen betalen liever niet de hoofdprijs en wachten dus meestal met inkopen totdat de programma's eerst een aantal jaren op de plank hebben gelegen. Hierdoor lopen we dus meestal een aantal jaren achter met de uitzendingen, maar is de inkoopsprijs dus wel een stuk lager.

Grote Amerikaanse omroepen hebben een veel groter budget/ veel meer kijkers en hoeven dus minder op de centen te letten.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Omdat ze voor die markt gemaakt zijn. Maar technisch gezien zou het makkelijk kunnen om ze gelijktijdig over de hele wereld uit te zenden. Echter hier willen mensen ondertitels en in sommige buurlanden willen ze weer overdubs, dat kost natuurlijk tijd. In Glee zit volgens mij soms maar 4 afleveringen verschil met Amerika dus er is al een hoop verbetering. Maar downloaden blijft toch de snelste optie voor ons.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ook ga ik er van uit dat hoe sneller je een serie wil uitzenden hoe duurder het is, het is dus goedkoper om dan te wachten tot bijv. het eerste seizoen al af is.

Ook is het handiger bij het eerste seizoen om te kijken of een serie sowieso wel aanslaat.

Toegevoegd na 17 minuten:
Als ik er nog wat langer over nadenk is het vertaal probleem echt het probleem, alleen in Engelstalige landen zou een serie gelijktijdig uitgezonden kunnen worden omdat de originele Amerikaanse zender er niet happig op zal zijn zijn product de hele wereld over te sturen voor dat het door hen zelf is uitgezonden, dat zullen ze dan namelijk moeten doen om vertaling in andere landen mogelijk te maken. Een verschil zo als dat bij Glee is zal je dus niet snel verbeterd zien worden ook al zou een Nederlands zender dat nog zo graag zien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor de min, mag ik ook een uitleg dat hebben we er ook nog wat aan.
TV-rechten: Nederlandse omroepen moeten eerst de rechten kopen van deze shows. Deze worden waarschijnlijk goedkoper met de tijd ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, kijk maar naar de voice of holland wat daar later de voice of america werd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
los van het kopen van de rechten om het uit te zenden willen ze ook eerst zien of het programma wel populair is als ze het meteen uitzenden weten niet of het wel sal slagen dus als ze eerst wachten kunnen ze ook eerder winst maken omdat ze weten dat het programma wel aan zal slaan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt alleen zou dat dan het seizoen erna gelijk getrokken kunnen worden, echter gebeurt dat haast nooit.
Omdat de meeste films/series zoals house ofzo in amerika of in het buitenland wordt gemaakt.
maar Nederland loopt kwa televisie sowieso achter op andere landen. Bijvoorbeeld cnn, bbc
Vooral hoe ze televisie maken dan he ;p