Wat stellen de luchtbellen uit personages van sommige tekenfilms voor?

Dit zie je in sommige tekenfilms (ik denk vooral Anime) als ze dan gaan slapen.

Ze sluiten hun ogen en er komt een luchtbel uit hun mond/neus die, laat maar zeggen, verbonden blijft aan de mond, niet uit elkaar spat en op en neer gaat bij elke ademhaling.

Wat moet dit voorstellen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.9K
Z512099
8 jaar geleden
Dat ze aan ' t dromen zijn.
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Dat heb ik ook nooit begrepen alsof ze tijdens het slapen extra snot produceren en daar dan bellen van blazen, of dat ze bellen blazen van kwijl. Ik ken niemand die zo slaapt. Alleen snurken zou geloofwaardiger zijn. Maar ja....anime...wat verwacht je.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedoel je dit soms? http://tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/Main/SnotBubble

Het beste antwoord

Tijdens het slapen ontwikkelt zich bij een stripfiguur uit één neusgat een bel van snot die opgeblazen wordt en leegloopt met dezelfde regelmaat als de ademhaling of het snurken van het stripfiguur. Dit gebeurt vooral bij stripfiguren die over het algemeen een komische rol hebben.

In principe is dit de anime-equivalent van het bekende "Zzz" dat wordt gebruikt in Westerse cartoons en strips. Terwijl het in het Westen meestal wordt beschouwd als een behoorlijk walgelijk verschijnsel, vinden Japanse media het schattig.

De bel barst bij het ontwaken. Soms wordt in de cartoons laten zien dat je het personage wakker kan maken door de bel te laten knappen.