ik denk Kuifje, sinds 1930 stripfiguur

Toegevoegd na 2 minuten:
oeps ik vind ng deze The Katzenjammer Kids (New York Journal 1897) van Rudolph Dirks is rechtstreeks geïnspireerd op Max und Moritz. Het moderne stripverhaal ontstond in het midden van de 19e eeuw ter verfraaiing van de kranten die toen een sterke opkomst doormaakten. The Yellow Kid uit 1894 wordt meestal als eerste strip aangewezen, alhoewel dit niet blijkt te kloppen. De kunstvorm strip, een mix van tekening en tekst, ontstond geleidelijk.
uit 1897 dus....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Misschien: Mickey Mouse, Superman , Spiderman voor de rest heb ik echt geen idee.