Omdat de tekenaar dat zo bedacht heeft
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ie (bijna) geen haar heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de ogen van Lambik ongetwijfeld omdat:
Waar haar zit geen hersens kunnen zitten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat hij geen haar heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij is niet kaal, hij heeft zes haren. Drie boven elk oor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat hoort gewoon bij hem. Het is een grappige karikatuur.
Zo is Sidonia lang en mager, heeft Wiske altijd een rood strikje in d'r haar en is Jerommeke gespierd...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lambik is een stripfiguur hij is zo getekend. is dit een seriueze vraag?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De oorzaken van alopecia androgenetica zijn inmiddels voor het overgrote deel bekend. Grootste boosdoener is het hormoon dihydrotestosteron (DHT) dat net zoals alle andere hormonen zowel bij mannen als bij vrouwen voorkomt. Dit DHT-hormoon wordt, onder invloed van een enzym (5-alpha-reductase), gevormd uit het mannelijk hormoon testosteron. Dit proces vindt plaats in het haarwortelzakje van de hoofdhuid. Het DHT-hormoon kan ook worden afgebroken en wel door de stof 3-alpha-hydroxysteroïd dehydrogenase.

Bindt het DHT-hormoon zich echter aan een andere stof (de androgeen-receptor) dan veroorzaakt dit proces uiteindelijk het afsterven van het haarwortelzakje waardoor er geen haren meer uit zullen groeien. Doet dit proces zich bij veel haarwortelzakjes voor, dan wordt de haardos steeds dunner en zal uiteindelijk kaalheid optreden.

De verschillen in de mate waarin alopecia androgenetica optreedt, worden onder andere verklaard door individuele verschillen in gehaltes aan:

* 5-alpha-reductase,
* de afbrekende stof (3-alpha-hydroxysteroïd dehydrogenase).
* de androgeen-receptor waaraan het DHT zich bindt.

Bij deze verschillen spelen een aantal factoren een rol, zoals erfelijkheid, leeftijd en ras.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha! Overdrijven is ook een vak, maar toch +1!
hij scheert ze altijd, dat vind hij mooier.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk omdat kale (dikke) mensen geassocieerd worden met een beetje domiig. De tekenaar had blijkbaar een personage nodig die wat dommig is, en om dat te benadrukken heeft ie hem geen haar en een dikke buik gegeven.