In veel landen hebben de tekenaars/auteurs zelf invulling gegeven aan al de familierelaties.
In veel Europese versies is hij wel de broer van oma Duck (Doortje McDuck). Zijn andere zus is Hortensie McDuck, de moeder van Donald.
Maar.. zelfs binnen Nederland ze zijn niet altijd even consequent, want in de stamboom in onderstaande link zijn ze weer geen broer en zus...
Wordt er dus niet echt duidelijker op ;)

http://2.bp.blogspot.com/_MSuRcbQ8_uQ/S5blh7W6ibI/AAAAAAAAAeg/5PRJiSXuaqs/s1600-h/stamboomDonaldDuck-759072.jpg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik geloof dat ze gewoon vrienden zijn en het is familie want ze heten allebei Duck met de achternaam.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oma Duck (Dora Duck) is de zus van dagobert Duck.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen.

Oma Duck is de de moeder van Donald Ducks vader
Dagobert is de broer van Donald Ducks moeder
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zijn broer en zus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zijn broer en zus