Welke geluidsbestanden kan ik via CD-speler beluisteren?

Ik ben een nitwit wat muziekbestanden betreft, maar wil graag mooie liedjes downloaden en op een CD branden, zodat ik die ik op mijn radio-cd-speler kan beluisteren.
Welke soort bestanden kan ik daarvoor gebruiken en waar vind ik zulke bestanden?
Ik wil geen verbinding met sites die in mijn computer op zoek gaan naar muziekbestanden (etc.).

Toegevoegd na 4 minuten:
Hoe zet ik bestanden om naar wel beluisterbare bestanden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
18K

Antwoorden (3)

Je kan in principe de meeste geluidsbestanden nemen. Bij het branden naar CD moet je ze omzetten naar 'platte' .wav bestanden. Dan kan je ze op CD zetten die in elke CD speler te luisteren is.

De modernere besturingssystemen kunnen ook MP3 vaak meteen naar 'normale' geluids cd zetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je weet al hoe je aan de muziek zelf komt, dus daar hoef je geen uitleg in.
Als je radio/cd speler geen mp3-functie heeft, dan kun je dus alleen maar 'gewone' cd's afspelen. Dat is voor je computer helemaal geen probleem. Afhankelijk welk programma je gebruikt om je cd's mee te branden, geef je in het programma in het begin al aan wat voor schijf je wilt maken; dus bijvoorbeeld een foto-cd of een data-cd, maar je kunt ook gewoon 'muziek cd' of 'audio-cd' aanvinken en dan kun je - afhankelijk van de grootte van de schijf, en het formaat van elk liedje, in de regel zo'n 10 tot 15 nummers op een schijf kwijt.

Op het moment dat je computer aan de slag gaat met het branden van je cd, zet hij al je muziekbestanden om naar een formaat wat je cd-speler herkent.

Nogmaals, het hangt er helemaal van af hoe uitgebreid je brand-software op je computer is, welke bestanden je allemaal kunt converteren, maar normaal gesproken lukt het altijd met: .mp3-bestanden of .wav-bestanden en .ogg zal vaak ook geen problemen op leveren.

En als je twijfelt, selecteer het betreffende bestand gewoon in je brandprogramma (nero, rosoft etc.) en je krijgt vanzelf wel een melding te zien of het bestand geaccepteerd wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tja, je kunt zoveel downloaden. (mp3, wav, Flac)

mp3 & Wav zijn de meest normale bestanden, en Flac-bestanden zijn van een heel hoge kwaliteit(maar wel supergroot van bestand)

als je een bestand wilt omzetten naar bijvoorbeeld mp3 of wav. dan moet je een converter gebruiken. (typ 'converter to mp3' in op Google, en je krijgt er een heleboel)

nou het andere deel van je vraag. ik zie dat je geen sites of programma's wilt die als het waren jou bestanden gebruikt en ze upload. daardoor vallen alle Torrentsites af. dan zul je er geld voor moeten gaan betalen. dat kan bijvoorbeeld via Itunes.

hieronder een aantal links;
1- Itunes,
2- als je toch van plan bent om van een torrentsite gebruik te maken. (utorrent)
3- een Converter programma (dit is alleen een voorbeeld, er zijn er meerdere te downloaden)

veel succes ermee!