hebben moslims ook vrijheid zangers?

net als bij ons de beatles of de rolling stones in de jaren 60.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk wel maar ik denk niet dat vrouwen dat mogen..
Mannen mogen heel veel volgens mij

Het beste antwoord

De Marokkanen hebbeb en hadden hun 'rebellen'
de groep Nass El Ghiwane is een heel goed voorbeeld.
Spreek over die groep met Marokkanen in België of Nederland en je bent ineens hun beste vriend

Toegevoegd na 7 minuten:
Djurdjura is een Kabylische ( in Algerije) meidengroep die strijd voor vrouwenrechten

Toegevoegd na 12 uur:
Onderstaande lp heb ik destijds voor de helft van 'De Brugse Poort' in Gent op cassette gezet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Jawel hoor, ik weet geen namen, maar protestzangers/zangeressen komen in iedere cultuur voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ga maar eens naar een turks cafe bij jou in je buurt,de een na de ander

meer als ons
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vanaf de jaren 60 werd de rai-muziek in Algerije en Marokko populair. In de raï werd ook over alcohol en seks gezongen wat als opstandig tegen de traditie geldt.
Cheb Hasni liet zich op TV zelfs op de wang zoenen en heeft dat dan ook in 1994 met de dood moeten bekopen.