Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat betekenen ft, vs en w/ bij liedjes?

Bij sommige liedjes zie ik soms wel eens ft, vs, en w/, bijvoorbeeld bij deze:

David Guetta - Titanium ft. Sia
Summer Jam 2003 - The Underdog Project vs. Sunclub
Lil Wayne, Wiz Khalifa & Imagine Dragons w/ Logic & Ty Dolla $ign ft X Ambassadors - Sucker for Pain

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Muziek
8.5K
LeonardN
4 jaar geleden
Versus zie je vaker bij mashups of remixes. Ook in de dj-wereld zie je weleens dat twee dj's "live" "tegen elkaar" draaien. De een draait een plaat uit zijn collectie de ander draait er een plaat overheen enz.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

vs betekent "versus" - Dit wordt vaak gebruikt bij een soort mix. Dat is ook het geval bij Summerjam. Summarjam 2003 is gemaakt door 2 groepen, The Underdog Project en Sunclub: https://nl.wikipedia.org/wiki/Summer_jam_2003

ft betekent "featuring" - In samenwerking met, of "die zit er ook bij". Titanium is gemaakt dor David Guetta, Sia zingt de lyrics.

w/ betekent gewoon "with" dus "met".

Ik denk dat de verschillen van hoe bovenstaande afkortingen gebruikt worden te maken hebben met wie welk aandeel heeft. Bij de Versus is het de ene groep "tegen" de andere. Gelijke inbreng.

Bij David Guetta is het zo dat Guetta het geheel gemaakt heeft, en iemand anders (Sia) "slechts" ingezongen heeft. Zij doet er aan mee. Ze zal er ook zeker wel wat aan overhouden, maar ik weet niet of dat een gelijk deel is als wat Guetta krijgt.

Dit laatste is dus een gok van de nuances.
(Lees meer...)
4 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

ft betekent featuring (deelnemend)
vs betekent versus (tegenover)
w/ betekent with (met)

De woorden zijn niet heel logisch te vertalen, maar het betekent in ieder geval dat de erna genoemde mensen meedoen met het lied, meestal in een soort bijrol.
(Lees meer...)
Antoni
4 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding