wie kent het liedje over de spin Anansi?

Volgens mij heb ik vroeger ooit eens een liedje gehoord over de spin Anansi. Ik bedoel niet de spin Sebastiaan, maar de spin Anansi.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Muziek
5.1K

Antwoorden (2)

Bedoel je dit lied : ?
https://youtu.be/yp5VRM0-oRs ,
Groet van Joske11
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ja, ik denk het wel. Ik herinner me nl. dat Gerda Havertong ooit een liedje over Anansie gezongen heeft, maar de tekst kan ik nergens terug vinden. De melodie van jouw suggestie komt me wel bekend voor.
Dank voor je reactie!
Kennen doe ik dat liedje niet, maar mogelijk bedoel jij een door Ronald Snijders geschreven Surinaams kinderliedje over de slimme spin Anansie die vertelt hoe je gratis de bioscoop in kunt komen. De titel van dat liedje is "Anansie en de controleur". (In het Surinaams heeft de oorspronkelijke spin Anansi dus een e erbij gekregen).
Amadea
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dank je voor je reactie! Het is lastig om erachter te komen waar ik het liedje kan vinden, omdat ik zelf ook niet veel info heb, alleen de herinnering van lang geleden, dat Gerda Havertong een liedje zong over de spin Anansie. Volgens mij was het in Sesamstraat.