Bestaat er software die automatisch muziek mixt op basis van een map met mp3'tjes?

Ik ben dus op zoek naar een stuk software die automatisch muziek aan elkaar mixt. Voor onze bruiloft heb ik een hele bulk mp3's, maar die achter elkaar luisteren is natuurlijk niet zo leuk als dat wanneer het 'gemixt' aanvoelt.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Muziek
7.8K

Antwoorden (3)

Gebruik bmp studio. Deze maakt van één lange rij mp3-tjes twee rijen en wisselt telkens tussen deze twee rijen d.m.v. fade in/fade out. werkt geweldig en je kunt zelf de rij bepalen en de lengte van de fade. ;) Gefeliciteerd met de bruiloft trouwens!

Toegevoegd na 27 seconden:
bmp = bpm (sorry...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dan is het dus nog steeds na elkaar afspelen zonder dat 'gemixte' gevoel... bedoeling is dat je een stapel MP3's hebt en dat de software zelf de tracks selecteert(op basis van BPM o.i.d.) en dan het over laat gaan in elkaar(op de beat dus....)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat is ook mogelijk, hoor. Je kunt het handmatig én automatisch doen. ;)
Je kunt de gratis tools Mixxx of Musicbee gebruiken. Mixxx richt zich echt op het mixen. Musicbee is vooral goed in afspeellijsten, en kan die met een aanpasbare crossfade afspelen.
bamibal
8 jaar geleden
Virtual DJ is ook een optie. Deze haalt ook de stiltes uit de muziek en mixt naar mijn mening "slimmer" dan een programma met een instelbare crossfader.