hoe kan ik het best mijn stem opwarmen?

voordat ik ga zingen dan wil ik dat mijn stem goed klinkt, maar wat is het best? dat je het liedje zacht gaat oefenen om je stem warmer te maken of gewoon niets. ik wil graag veel antwoorden voor 26 juni!!!!!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Muziek

Antwoorden (1)

Professionele zangers en zangeressen die moeten optreden zingen in de kleedkamers om "op te warmen".

Net als sporters rek- en strekoefeningen doen om hun spieren op te warmen om spierschade te voorkomen, moeten de stembanden ook in conditie gebracht worden.

thee met honing drinken is goed
spieren los krijgen door te springen bijvoorbeeld
water niet koud drinken, maar lauw
geen melkprodukten [slijm opwekkend]
lichamelijke conditie moet goed zijn