Zijn er artiesten die zingen over problemen die ze zelf nooit hebben meegemaakt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Muziek
1.5K

Het beste antwoord

Ja vele artiesten laten hun teksten schrijven door song-writers.
alles wordt vanuit de studio verzonnen, en af en toe komt er wel realiteit bij maar vrij weinig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Ja hoor, o.a. de Golden Earing en Fleetwood Mac hebben een aantal van die nummers.

Toegevoegd na 1 minuut:
Bij fleetwood o.a. Sara, waardoor het huwelijk tusen Mick en Stevie strande
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De vraag is wat ze nooit hebben meegemaakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij fleedwood was er eerst het liedje en vervolgens de problemen.
Ja,die zijn er! Het is toch ook niet nodig om meegemaakt te hebben,waar je over zingt of schrijft!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ Zijn er nog altijd mensen die de acteur willen aftuigen vanwege zijn schurkenrol hier?
Ja, in de Mattheuspassion zingt de Jezusfiguur dat-ie gekruisigd wordt. Dat heeft die zanger echt zelf niet meegemaakt.

Toegevoegd na 6 minuten:
En Danny Christiani zingt dat-ie Guust Flater heet en vriendjes is met een marsipulami, die ver van huis is.
Nou...daar is ook al niets van waar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat de meeste artiesten die zingen over problemen, deze problemen zelf niet hebben meegemaakt.
Als ik zelf zou moeten zingen, zou ik ook niet mijn privéleven op muziek zetten. Dacht jij zelf dat de Zangeres Zonder Naam al die probleemgevallen zelf meegemaakt heeft?
14 jaar geleden
Ja, zoals auteurs fictie boeken schrijven, zo schrijven componisten ook liedjes met fictieve teksten. Daarnaast kan het ook zo zijn dat de componist het betreffend probleem heeft meegemaakt maar de uitvoerende niet.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik hoop overigens dat het voor de volgende nummers geldt dat de artiest het niet heeft meegemaakt:

Falco - Jeanny
Nick Cave - Where The Wild Roses Grow
Johnny Cash - Delia's Gone
Neil Young - Down By The River
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jacques Herb zijn hit "Manuela".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat er heel erg veel artiesten zijn, daar haal je vaak ook inspiratie uit, denk bijvoorbeeld aan James Hetfield (zanger Metallica), zijn moeder had kanker maar weigerde medicijnen te nemen vanwege het geloof, James heeft hier nummers over geschreven als: "Mama Said" "The God that Failed" en "Dyers Eve".

Maar als je ook denkt aan Eric Clapton die "tears in heaven" schreef, nadat zijn neefje omkwam.

Maar ik geloof zeker dat elke artiest minstens 1 lied over eigen problemen heeft gemaakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, net als bij boeken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, heel zeker. Alhoewel zangers die zelf smartlappen schrijven zich dikwijls beroemen met de slogen ' uit het leven gegrepen.'
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Karin Bloemen zingt onderstaande lied over wanneer je moeder sterft. Haar moeder leeft nog. Dat is natuurlijk de ware artiest. Die zich zo kan inleven dat het geloofwaardig wordt.