Welke Plugins Voor Dubstep In Fruty Loops?

Ik heb een muziek programma gevonden: Fruty Loops ( als je een betere programma weet zeg het! )
Maar als ik het wil kopen kan ik kiezen uit meerdere plugins, ik kan ook gewoon alles in een kopen, maar dat is te duur.
Dus ik vraag:
Welke PLugins moet ik kopen om goede dubstep / techno muziek te kunnen maken?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Muziek
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er zijn er zat (die het ook prima doen) gratis te krijgen. (Ja, legaal)
Zie hier:
http://www.bt-studio.nl/plug-ins/gratis/
Tja en voor dubstep/techno iets van synthesizers en drums natuurlijk...

Het beste antwoord

Als je net begint met muziek maken dan is FL Studio de juiste keuze omdat het vrij eenvoudig in gebruik is en een overzichtelijk interface heeft.

Er zijn een aantal plugins die je kunt installeren voor dubstep waarbij "Massive" toch wel een van de populairste is. Je kunt het beste plugins downloaden van externe programmeurs die de plugins speciaal voor het genre hebben ontwikkeld.

Verder raad ik aan om het dubstep vst pakket van itchy te downloaden, deze zijn gratis, makkelijk in gebruik en je kan er enorm mee variëren, linkje bij bronnen neergezet. Verder heb je ook nog de "dblue glitch", dit is echter geen plugin maar een effect waar je zeer gave dingen mee kan ontwikkelen.

Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heel erg bedankt voor de informatie!
FL Studio kan ik kopen voor 70 euro,
En als ik dan de plugins daarna koop of download heb ik ze dan gelijk als 'geluid'?
En nog een vraagje:
Wat houd zo'n plugin eigenlijk in?
(Ik begin pas net met muziek programma's dus ik be een NOOB haha)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
https://support.image-line.com/jshop/shop.php
Dat is de website waar ik het van wil gaan kopen :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Lees voer:
http://www.bt-studio.nl/plug-ins/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ooh ja en over plug-ins (virtueel instrumenten) van de categorie welke jij het over hebt.
http://www.bt-studio.nl/plug-ins/virtueel-instrumenten/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De plugins zijn als het ware virtuele instrumentenpanelen waarmee je heel veel verschillende geluiden kunt maken. Door het draaien aan knoppen krijg je bij elke draai weer een ander geluid of effect, je kunt hier zelf mee experimenteren. Ook zijn er bij de meesten uit een preset te kiezen, dat zijn voorgebouwde geluiden die je kunt kiezen uit een lijst om erachter te komen wat voor soort geluidseffecten je nou precies kunt ontwikkelen met de betreffende plugin. Bij het installeren van FL Studio zal naar een maplocatie worden gevraagd voor de VST plugins. Daar zul je al je toekomstige plugins in moeten installeren. Na de installatie van de plugin (dit werkt meestal hetzelfde als het installeren van een gewoon programma, via een setup) moet je deze nog in FL studio laden. Dit doe je als volgt; 1. Open FL Studio
2. Ga bovenaan naar "Channels" > "Add one" > "More".
3. Klik rechtsonderaan het venster op "Refresh" en klik op "Fast scan (recommended)".
4. De nieuw geinstalleerde plugins verschijnen dan in het rood in de lijst, vink deze vervolgens aan.
5. Ga nu terug naar channels en als het goed is heb je nu toegang tot je nieuwe gedownloade plugins. Soms bevatten de wat kleinere plugins alleen een .dll bestandje. Deze zet je dan gewoon in dezelfde VST plugins map die je hebt gekozen bij de installatie van FL en daar hoef je dan verder niets voor te doen behalve de bovenstaande stappen weer te volgen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heel erg bedankt voor alle informatie !!
Is er een site die het aller beste en makkelijkste is voor het downloaden van VST Plugins? (als ik het goed zeg)
Groet Pysta
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hé Pysta, Graag gedaan, en je zegt het prima :-).
Ik heb eigenlijk niet één grote verzamelplek van VST plugins, meestal zoek ik gewoon een beetje rond op google onder de termen VST Plugins dubstep of iets dergelijks. Je zou ook op "VST Pack" kunnen zoeken (op bepaalde websites die ik in verband met auteursrechtenschending hier niet mag vermelden zijn ze wel beschikbaar), met een beetje geduld vind je dan een hele collectie van VST's in een groot rar/zip bestand. Echter heb je dan wel plugins die wellicht niet voor dubstep gebruikt kunnen worden, maar misschien wel interessant zijn om mee te spelen. Succes met muziek maken!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heel erg bedankt !
Oke