Waar gaat "suicide is painless" van "Johnny Mandel" over?

Toegevoegd na 1 uur:
Heeft het iets te maken met de Vietnamoorlog?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Muziek
2.8K

Het beste antwoord

Het nummer gaat niet over zelfmoord zoals de titel laat vermoeden maar het gaat over de frustraties die komen als er dingen niet onder uw controle is en er is niets wat je er kunt aan doen.
De enige zekerheid in dit leven is dat je de volledige controle hebt, en alleen beslist over uw zelfmoord en wanneer u daarvoor kiest, en dat zelfs dat soms niet onder uw controle is.

Toegevoegd na 1 uur:
Neen het heeft niets met Nam te maken.
Ik heb de link naar de tekst toegevoegd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Rechtzetting, het liedje werd wel gebruikt in een Amerikaans feuilleton, ik geloof dat het Mash was en dat ging wel over de Vietnam oorlog.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het was de titelsong van Mash, verhalen over een veldhospitaal in Vietnam. Uiteindelijk had deze titelsong niks (of niet veel) te maken met zelfmoord en is het antwoord van Depauwerroger helemaal goed.
+1

Andere antwoorden (1)

De link met de Vietnamoorlog is de bioscoopfilm en tv-serie M.A.S.H.: het liedje wordt hier als herkenningsmelodie gebruikt. De film speelt weliswaar in de tijd van de Koreaoorlog maar is een verkapte kritiek op de Vietnamoorlog.