Wat moet je doen met je andere hand bij het gitaar spelen?

Hoe weet je welke snaren je moet bespelen bij een gitaar met je andere hand? Ik vind dat dus echt nergens, ik vind alleen wat je moet doen met je hand dat de gitaar vasthoudt. En horen daar ook noten bij, als dat zo is, hoe lees ik ze?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik snap je niet goed. :S

Antwoorden (2)

hier speel je het slagje mee vaak word deze inderdaad niet aangegeven bij de muziek maar moet je hier achter komen. door bijv. het liedje te luisteren ed.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De snaren die je gebruikt met je linkerhand (ofwel de hand die de gitaarhals ook vasthoudt), dat zijn ook de snaren die je speelt. Maar er zijn twee manieren om met de andere hand de snaren te spelen: aanslaan (dan sla je dus min of meer alle snaren aan van de zwaarste naar de hoogste snaar) of tokkelen- bij dat laatste bespeel je de snaren een voor een. Makkelijkst zou zijn als iemand het je een keer voor kan doen. Er zullen vast ook wel goede instructie video's op youtube staan.