Wat is de betekenis achter het nummer 'Liefs uit Londen' van Bløf?

Hij zingt over dat hij niets kent over grote steden, behalve alles wat hij leest, ziet en hoort. Daarnaast noemt hij grote steden als Madrid, Londen en Lissabon en uiteindelijk natuurlijk Londen. Waarom zingt hij dit? Waarom zingt hij dat hij graag de grote stad ziet? Heeft hij hier ooit iets over verteld in een interview? Heeft hij het hier ooit over gehad? Ik zou super blij zijn als iemand iets meer over dit nummer en haar betekenis weet.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek
8.5K
paulus811
11 jaar geleden
Ik vind Bløf een prima band met een uitstekende zanger, maar de teksten zijn soms gewoon tenenkrommend ehh krom. M'n schoenen zijn gejat, maar ik heb nog wel wat ???
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Idd Paulus :-):
Er zijn vliegtuigstoelen
Miljoenen bijbedoelingen en bovendien zijn er limousines
En er zijn leugens over sterren die we toch nooit zien ???
:-)
paulus811
11 jaar geleden
jahaha, dat kun je toch alleen maar verzinnen als je stomdronken bent?

Antwoorden (5)

Volgensmij gaat het er gewoon over dat hij een vriendin heeft die de hele wereld afreisd, maar zelf nooit zeeland uitkomt. Hij vertelt hoeveel hij zijn vriendin mist omdat hij haar nooit ziet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hij bedoelt dat hij nooit een stad met zijn vriendin heeft bezocht en de hotspots heeft bezocht. Hij mist zijn vriendin die juist graag en veel reis. Het is eigenlijk het verhaal dat hij en zijn vriendin heel verschillend zijn maar toch ontzettend veel van elkaar houden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het gaat om de tegenstelling. Het couplet gaat over een man die thuis zit en wereldvreemd is. Hij weet nauwelijks meer van de wereld dan wat hij via boeken en de televisie kent. Het refrein gaat over z'n vriendin die wereldsteden langs reist en hem daar verslag van doet. Hij is eenzaam, en zit met spanning op nieuwe post van haar te wachten. Door haar heeft hij nu contact met de wereld.
Het is een poëtische tekst, niet persoonlijk bedoeld. Dus in een interview zal daar niet over gesproken zijn.
Amadea
11 jaar geleden
Peter Slager van Blöf heeft het nummer geschreven. In een interview zegt hij dat het idee van de tekst komt van een bordspel: “Reis om de wereld, of zoiets. Je moest kaartjes trekken en dan de kortste route bepalen. Als je ergens was geweest zette je een plastic vlaggetje met een prikkertje op het bord. Daar kwam het idee vandaan. De tekst had niks met stewardessen te maken, hoewel ik er vanuit die beroepsgroep wel heel vaak op ben aangesproken. Ik vind het nog steeds een goede tekst, maar ik zou hem nu nooit meer schrijven. Het is een romantisch verhaaltje en ik schrijf niet zoveel verhaaltjes.”
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lees het boek (HIER 20 JAAR BLØF) en je komt alles te weten over de liedjes