Als ik double bass voor mijn drumstel wil, kan ik dan gewoon een 2de pedaal kopen of moet ik daar echt 2 speciale pedalen voor kopen?

Dus kan ik gewoon een pedaal met de dingen die erbij horen om het vast te maken kopen of niet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
1.5K

Het beste antwoord

Nee. Dat kan niet. Een double bass pedaal is echt een andere manier van pedaalbediening. Je hebt overigens twee soorten double bass pedalen.
De ene soort is één pedaal met twee bass sticks die qua afstand van elkaar verwijderd zijn. Druk je dus gewoon de pedaal in hoor één boem. Druk je in je snelheid door dan hoor je twee keer achter elkaar BOEM.
De andere is er een met twee pedalen en twee bass stick. Elke pedaal bediend een stick en zodoende kun je met twee pedalen bass roffelen.
Maar helaas kun je beide systemen niet maken uit een enkele bass pedaal. Of je moet een tweede bassdrum kopen. Dan gaat het uiteraard wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je kunt het zo spannend maken als je zelf wilt. (Zoals op de foto)

Maar zoals hierboven al gemeld zul je moeten kiezen uit een 'twin pedal' of een extra bass-drum.

klik maar eens op de link om te zien welke mogelijkheden er zijn.