Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als ik double bass voor mijn drumstel wil, kan ik dan gewoon een 2de pedaal kopen of moet ik daar echt 2 speciale pedalen voor kopen?

Dus kan ik gewoon een pedaal met de dingen die erbij horen om het vast te maken kopen of niet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
1.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee. Dat kan niet. Een double bass pedaal is echt een andere manier van pedaalbediening. Je hebt overigens twee soorten double bass pedalen.
De ene soort is één pedaal met twee bass sticks die qua afstand van elkaar verwijderd zijn. Druk je dus gewoon de pedaal in hoor één boem. Druk je in je snelheid door dan hoor je twee keer achter elkaar BOEM.
De andere is er een met twee pedalen en twee bass stick. Elke pedaal bediend een stick en zodoende kun je met twee pedalen bass roffelen.
Maar helaas kun je beide systemen niet maken uit een enkele bass pedaal. Of je moet een tweede bassdrum kopen. Dan gaat het uiteraard wel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je kunt het zo spannend maken als je zelf wilt. (Zoals op de foto)

Maar zoals hierboven al gemeld zul je moeten kiezen uit een 'twin pedal' of een extra bass-drum.

klik maar eens op de link om te zien welke mogelijkheden er zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding