Wat wordt er bedoeld met de zin: "We only do it in the AM" van het liedje van Far East Movement?

Bedoelen ze AM als in de radiostand, of als in na middernacht?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
1K

Antwoorden (6)

Am is in de ochtend
Pm is in de middag
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
AM vanaf 24:00 uur tot 12:00 uur voor de duidelijkheid.
Zou verkeerd begrepen kunnen worden want jouw antwoord is goed.
Ik denk middernacht
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
AM = van 00:00 tot 11:59
PM = van 12:00 tot 23:59
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hey....AM betekent volgens mij Ante Meridium of ook After Midnight ,dus is dat ná middernacht ,dus eigenlijk in de nachtelijke uren,ok?

Hopelijk is dit een antwoord op je vraag,k?
Groetjes ;)

Toegevoegd na 4 minuten:
O ja,nog ff dit: ante= "voor" dus ante meridium is dan iig vóór de middag,dus tussen 00.00 uur en 12.00 uur en dan is pm Post Meridium ,van post="na" ,dus ná de middag = 12.00-24.00 uur,ok?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
AM is in het Engels de afkorting voor Ante Meridiem, "voor de middag". PM is "Post Meridiem", na de middag.
In het lied van Far East Movement wordt er kennelijk gevreeën tussen 00:00 en 12:00 uur.
AM is ook de afkorting voor de radiofrequentie Middengolf, "Amplitude Modulation". Maar als het gaat over vrijen met de radio op de middengolf, dan zou het lied van Far East Movement moeten heten: "We only do it ON the AM".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb even naar de tekst gekeken en het gaat niet over de radiostand maar om de tijdsbepaling.

In de tekst staat namelijk: We only run things at night, we do it in the AM. In Nederland zou je het het best kunnen vertalen met: We doen het in de kleine uurtjes (rond en na middernacht).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom een min. Het antwoord is juist.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien omdat het antwoord al meerdere keren gegeven was? :)