Het merendeel van de nummers op zijn soloplaten schreef Michael Jackson zelf. Acht van de tien nummers op 'Bad' werden door Michel Jackson geschreven en vier van de negen nummers op 'Thriller', waarvan één samen met Paul McCartney. Rod Temperton schreef drie nummers van dit album.
Wel werd hij bijgestaan door een keur aan muzikanten en natuurlijk producer Quincy Jones.

(TP)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Michael Jackson kon geen gitaar spelen of piano spelen, waarschijnlijk leverde hij de tekst. Ik zou niet weten hoe hij een stuk kan schrijven zonder kennis te hebben van akkoorden of notenschrift. De liedjes kwamen waarschijnlijk van Quincy Jones, of zijn gitaristen. Artiesten als David Bowie, Neil Young of Mick Jagger konden een volledige compositie verzorgen. Daarom waren zij van een veel hoger niveau. Mijn reactie komt pas na 8 jaar, maar ik lach me kapot over het voetstuk waar MJ op geplaatst wordt, vandaar deze verlate reactie. Hij was een redelijke zanger, goede danser en producer en vooral groot performer, maar een zeer matig componist. Om die reden zijn artiesten als Mick Jagger, Keith Richards, David Bowie, John Fogerty of Bruce Springsteen of Tom Petty dus grotere componisten. MJ de grootste aller tijden, nee ook niet qua invloedrijkheid. De Beatles, Elvis Presley, Bob Dylan, Roger Waters, John Fogerty, David Bowie, Queen allemaal invloedrijker op bands, dan de blufferige Michael Jackson, groot gemaakt door de muziekindustrie.

Andere antwoorden (3)

Bij mijn weten schreef hij het grootste deel van zijn teksten zelf.

Toegevoegd na 3 minuten:
van wiki geplukt:
Jackson nam lange pauzes tussen albums omdat hij zichzelf als perfectionist zag. Hij bedacht voor één album vaak meer dan 100 songs, waarvan vervolgens een klein aantal liedjes werd uitgebracht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
hij schreef ze zelf maar motown had ook vinger in de pak en bob dylan is er ook mee aan de haal geweest.
Zowieso toen de jackson 5 er waren kwamen de nummers van hem en zijn broers.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
You are not alone is geschreven door R Kelly