Kunnen Grand and Forsyth eigenlijk wel Nederlands spreken?

Ze zijn al zo lang hier in Nederland, maar op tv heb ik ze nog nooit Nederlands horen praten, kunnen ze dat eigenlijk wel?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Muziek
3.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kunnen ze eigenlijk wel zingen?

Antwoorden (5)

Ze kunnen het wel een beetje, maar omdat wij Nederlanders ze in hun eigen taal aanspreken, denken ze vast: 'Waarom zouden wij dan Nederlands leren?' Gemak dient de mens, dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb ze een keer ontmoet in een grijs, grijs verleden. Zij sprak toen iets beter Nederlands dan hij, maar het is erg gebrekkig. Misschien hebben ze het in de loop der jaren nog wat bijgespijkerd? :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze hebben ooit een beetje Nederlands geleerd (toen ze hier veel optredens hadden), maar hadden dat in de praktijk zelden nodig.

Tegenwoordig behoren ze tot de B-artiesten en komen ze alleen nog hier als ze geld nodig hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb regelmatig van buitenlanders gehoord dat Nederlanders een talent hebben in het spreken van talen.
Als buitenlanders echter Nederlands moeten leren is dat een groot probleem. Echt goed wordt het nooit, ook niet na jaren (op uitzonderingen na natuurlijk).
Kijk maar naar Barry Stevens, wijlen Prins Bernhard en Grand and Forsyth.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind dit te gek voor woorden vooral letterlijk.
Komen er mensen uit het buitenland naar Nederland, dan moeten ze een inburgeringscursus volgen. Maar deze twee artiesten hoeven helemaal niets, terwijl ze geen goed Nederlands kunnen spreken of niet willen. Dat laatse zal wel het geval zijn.