Je schrijft een verhaal, en daar haal je zinnen uit en is het een lied :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je moet een goede inspiratie hebben je moet al een beetje weten waarover je het wilt doen met de hulp daarvan kan je een liedje maken je kunt ook een melodie van een liedje gebruiken. veel succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
neem een onderwerp waar jij persoonlijk veel mee te maken hebt. schrijf op wat je voelt bij dit onderwerp, schrijf gewoon zo veel mogelijk erover op. bijvoorbeeld liefde. Wat vind je van liefde, wat is je ervaring ermee, wat voor gevoel geeft het je, waar val je op, etc.

als je dat allemaal opgeschreven hebt, bedenk pakkende zinnen. je kunt kiezen om te rijmen of niet, het is maar net wat jij mooi vindt. en, last but not least, een goed refrein! (dat komt namelijk steeds weer terug)!

Toegevoegd na 1 minuut:
dit was ik nog vergeten: kijk naar andere liedjes, en haal daar inspiratie uit! volg je hart, en ga er niet van uit dat het in 1 x klaar is! Vaak kom ikzelf bijvoorbeeld op de gekste plekken op ideeën voor een bepaald refrein of zoiets.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je pijn hebt of juist heel blij kan je liedjes heel gemaklijk makken ik doe dat ook dagelijks het is niet zo moeilijk als het lijkt je moet je gevoelens gewoon uiten als je wat hebt me gemaakt bijvoorbeeld