Kan muziek ook verslavend zijn?

Ik heb wel eens dat ik helemaal in de ban ben van een of meerdere songs en die MOET ik dan luisteren. Meestal gaat dat na twee tot vier dagen wel weer weg. Kan ik hier spreken over een tijdelijke verslaving?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
4.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Herkenbaar..

Het beste antwoord

Ja, dat denk ik wel!

Ik heb heel veel met muziek!
Soms heb ik gewoon de behoefte om een bepaald nummer te horen, en dan moet zelfs het eten even wachten omdat ik voorrang geef aan dat bepaalde nummer!

Ik denk dat we muziek kunnen plaatsen onder het kopje "gezonde verslaving! ".

Muziek kan een belangrijke rol in iemands leven zijn en dus een verslavende rol gaan spelen!

Music was my first love, and it wil be my last! (john miles)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Volgens mij stimuleert muziek het genotscentrum in je hersenen en is muziek dus te zien als een soort genotsmiddel, net als alcohol, drugs en sigaretten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja muziek kan zeker verslavend zijn, geloof dat het ook mijn enigste verslaving is

Toegevoegd na 6 minuten:
voorbeeldje; in me itunes is de teller dichtbij de 20.000 nummers
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zie het meer als een lichte obsessie dan een verslaving; omdat het vanzelf over gaat, lijkt het me geen verslaving.

Ik hoop dat je er gewoon van kan genieten, welk woord je er ook aan kan koppelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
JA!!! Is mijn volmondige antwoord. Mijn bron: ervaringsdeskundige. Ik kan mij geen leven zonder muziek voorstellen, als ik een dag niets 'met muziek heb kunnen doen' dan voel ik mij k...
Vergelijk het maar met een game verslaving, je wilt steeds meer, beter, etc.

In jouw geval denk ik dat het meer een tijdelijk verschijnsel is dan een echte verslaving, een verslaving wil zeggen dat je ergens niet zonder kan en jij kan na een paar dagen weer de knop omzetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou ik ben ook dol op muziek, en heb ook dagelijks de radio aan. Ik ben ook vaak op you tube nummers aan het opzoeken en beluisteren. Maar als ik op vakantie ga dan kan ik echt wel zonder muziek. We hebben wel een radio in de caravan maar die hebben we niet vaak aan staan. De geluiden van de natuur, de rust vind ik dan ook heerlijk.
Maar ik herken het wel: als ik een nummer leuk vind dan kan ik het wel meerdere keren per dag beluisteren en ga ik er ook mee naar bed. Het is dus een leuke verslaving als je al van een verslaving kunt spreken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je moet meteen stoppen want dit is een goeie aanleg
voor verslaving aan goede en het meeste foute dingen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat ligt aan jou, denk ik. ik ben bijvoorbeeld helemaal verslaafd aan muziek. maar als je niet van muziek houdt, dan niet volgens mij. en als dat zo is, is het meestal maar van een paar liedjes en ook nooit heel erg lang
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jazeker! zonder twijfel!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad, het is de enige verslaving die goed voor je is. Behalve harde muziek voor je oren.