hoe heet het liedje uit een reclame waarbij een heel ziekenhuis gaat zingen en dansen van menzis?

je ziet dansende mensen en het begint met een blinde mand die uit het niks gaat zingen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
2.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die vraag was al gesteld hier http://www.youtube.com/watch?v=V1bFr2SWP1I

Antwoorden (5)

Het nummer heet Somewhere over the rainbow.

De zanger kan weet ik niet zeker...

Toegevoegd na 1 minuut:
Meer info:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Over_the_Rainbow
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
over the rainbow
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Somewhere Over the Rainbow, oorspronkelijk uit The Wizard of Oz

Toegevoegd na 4 minuten:
Gezongen door Judy Garland.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ken niet alle versies van alle reclames van Menzis, maar ze hebben wel heel lang dit nummer gebruikt in de versie van Israel Kamakawiwoʻole, deze dus: http://www.youtube.com/watch?v=V1bFr2SWP1I . Kan het zijn dat de vraagsteller deze bedoelt, of hebben ze ook de Judy Garland versie gebruikt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, het is de versie van Israel Kamakawiwoʻole.
Somewhere over the Rainbow - Israel "IZ" Kamakawiwoʻole
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"somewhere..." is echt door 1001 artiesten gezongen. Meestal een beetje in de musical-, jazz- of 'le Cabaret'-achtige hoek.
De fijnste versie is wat mij betreft van Tom Waits.
Als je meer van beats houdt zou ik eens gaan zoeken op Die Ameisen of Kollektiv.
Zoek je een uitvoering met bakken gitaarherrie erachter, dan is de uitvoering van de Ukrainian Krutons wel iets voor je, en ik geloof dat er ooit een tribute-CD gemaakt is voor één of andere overleden liedjesschrijver (niet de schrijver van dit liedje), waarop Dinosaur Jr. samen met een andere band (Green Lizard? weet ik niet zeker) een uitvoering van dit nummer als bonustrack speelt.
Ik hoorde zelfs een keer Ladysmith the Black Mambazo een stukje uit dit lied zingen (Afrikaanse meerstemmige a cappela-zang), maar ik weet niet of dat ooit "officieel" opgenomen is.
Nu ja, vaak kun je van die ouwe musicalliedjes in zovele uitvoeringen vinden, daar zit altijd wel iets van je gading bij. Succes!