Hoe bekend is de band Antony and the Johnsons nou werkelijk in Nederland?

Ik woon momenteel in Zuid-Amerika en heb al lange tijd niet meer in Nederland gewoond. Nu luister ik al vrij lang naar Antony and the Johnons en mijn mond viel open toen ik erachter kwam dat ze de Nederlandse hitlijst aan het veroveren waren. (dit soort muziek blijft meestal toch erg underground)

Mijn vraag is dus, hoe populair zijn ze werkelijk? Zie je ze op de televisie? Worden ze op de radio gespeeld? Weten Jan en Miep van op de hoek waar je het over hebt als deze naam valt?
En ook, wanneer is dit precies gebeurd?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
1.2K

Het beste antwoord

Ik geloof niet dat iedere Jan en Miep van de straat ze kent. Het is wel toevallig dat ik laatst van iemand hoorde over de band. Ze zijn ooit bij Paul de Leeuw geweest. Verder hoor je er niet veel over.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

De cd I Am A Bird Now ('05) van de androgyne New-Yorkse zanger en pianist Antony was een onverwachte culthit, niet in de laatste plaats door de special in het VPRO-programma R.A.M. en een optreden op het Rotterdamse Motel Mozaïque.
Van de excentrieke stem van Hegarty moet je houden en op dit punt zijn de meningen verdeeld. Wat niet ter discussie kan staan, is de oprechte emotie die Hegarty in zijn nummers legt en die vakbekwaam door zijn begeleidingsband wordt geaccentueerd. Het album "The Crying Light" ('09) werd in Nederland ongekend succesvol.

De buren op de hoek zullen de band niet kennen, maar de groep fans is in de afgelopen jaren enorm gegroeid.
Amadea
13 jaar geleden
Nou, ik ben NBK van de hoek en heb er werkelijk nog nooit van gehoord. maar aangezien ik een ontzettende muziekliefhebber ben ga ik ze meteen ff googlen ;o)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ken ze en vind de muziek goed, maar ik hoor ze zelden op de radio (nou luister ik vooral Radio 1, dat maakt ook uit denk ik).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Il luister iedere dag minimaal 10 uur naar de radio, maar het zegt mij niet veel. Volgens mij hebben ze in een ver verleden ooit iets samen gedaan met Boy George (ex Culture Club), maar dat is het wel zo'n beetje. Het kan dus zijn dat ik naar de verkeerde zender luister, of dat zg. succes valt allemaal wel mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou, ik die typischen stem vooral of eigenlijk alleen van
hercules en loveaffair met blind.
studio brussel draait het wel eens af en toe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op radio 2, en dan met name bij Frits Spits, komen ze vaker voorbij. Frits Spits heeft de muziek zelfs "onaards mooi" genoemd. Ook bij de Sandwich (eerst zondagochtend radio 2, nu vrijdagochtend radio 5) draait Jacques Klöters deze prachtige muziek met enige regelmaat (en m'n buren weten inderdaad niet waar ik het over heb).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kon ze al via internet, weet dat ze ook een keer te gast zijn geweest bij Paul De Leeuw. Heb hier een clipje met het Metropole Orkest dus ze zijn wel bekend hier
http://www.youtube.com/watch?v=exX_7ctgi1I