Electronische Drumstellen

Zijn er mensen die (goede dan wel slechte) ervaring hebben met het spelen op een electronisch drumstel? En zijn ze echt zo "stil" als in advertenties beweerd wordt? Elke 10 minuten mijn buren op de stoep zit ik niet op te wachten.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek

Antwoorden (3)

je kunt bij alle E-drumstellen het volume regelen, dus wat dat betreft kun je m zo zacht mogelijk zetten.

maar dan nog, als je echt wil leren drummen (ik weet niet hoe je er mee bezig wilt zijn, professioneel of gewoon voor voor de lol?) een e-drumstel, hoe duur ook, kan nooit op tegen een akoestisch drumstel.
maar als het echt niet anders kan, dan moet je wel naar een e-drumstel gaan.

kijk eens bij feedback: http://www.feedback.nl/slagwerk-percussie/electronisch-slagwerk/

je hebt hier al vanaf 290 euro een drumstel.
succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
voor oefenen is het perfect. je kunt namelijk zelfs met koptelefoon spelen

Bij ons in d ebig abnd zat een kerel met electrische drum, maar dat klinkt niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt electrische drumstellen in verschillende kwaliteiten. De laaggeprijsde merken zijn over het algemeen niet zo'n succes, maar zelf heb ik een drumstel van Roland (TD-9KX) en die is werkelijk subliem!

Het gevoel van een echt drumstel komt heel dichtbij en het geluid klinkt (vind ik) mooier dan een akoestisch model. En omdat de kit zelf nauwelijks geluid maakt is deze goed geschikt als je geen ruzie met de buren zoekt.

Dat laatste is overigens wel afhankelijk van het type drumstel: ik heb eerder een kit gehad met rubber pads en die maakten behoorlijk wat herrie. De Roland werkt met gaasvellen die die produceren een hoog, zacht geluid waardoor je buren dat absoluut niet kunnen horen.